Lidé v současné době běžně nakupují přes internet. Tímto způsobem nakupují dovolenou i jídlo do domácnosti. Většina lidí má své ověřené zdroje. Například pokud jste si koupili wellness na slevovém portálu a byli jste spokojeni, tak nějak podvědomě už využíváte jen tento portál. Totéž platí o ověřených obchodech. I když se jedná o internetové nakupování, i zde platí, že člověk jde tam, kde to má rád. Kde je příjemné uživatelské prostředí a podobně.
Někdo také rád nakupuje v Kauflandu a někdo zase v Tescu. Pokud chceme využít služby nového internetového obchodu, nebo pokud si prostřednictvím internetu chceme zajistit některé služby jako třeba ubytování v hotelu nebo masáž, samozřejmě si ověřujeme, co je daná firma zač a jestli naše peníze nepřijdou vniveč. Na internetu najdeme celou řadu recenzí na různé poskytovatele, produkty a služby. Na základě těchto recenzí se rozhodujeme a nepochybně nám mohou ušetřit opravdu dost peněz.
Berte to trochu s rezervou
Recenze najdete například na nákupních portálech a srovnávačích cen jako například Heureka. Dále na slevových portálech nebo na stránkách hotelových portálů. Najdete i samostatné weby na vkládání recenzí.
Určitě je pro Vaše dobro recenze sledovat, na straně druhé je ovšem třeba některé recenze brát trochu s rezervou.Samozřejmě záleží na tom, co hledáte. Pokud si chcete pořídit posilovací stroj za mnoho tisíc korun, určitě věnujete pozornost každé připomínce. Na straně druhé, pokud hledáte ubytování a nemáte mimořádné nároky, možná dokážete nad některými připomínkami i mávnout rukou. Totéž platí o restauracích. Nezřídka se totiž stává, že někteří nespokojení či naštvaní zákazníci si tímto způsobem vyřizují účty s daným podnikem. A přitom se může jednat o notorické stěžovatele, kteří nejsou spokojeni nikdy. Lidé obecně spíše sdílí negativní zkušenost než tu pozitivní. Jak to změnit? Zkuste třeba Vy sami prostřednictvím stručné recenze nabídnout druhým zpětnou vazbu.