Pracujete-li denně s dokumenty a cítíte-li se někdy jako otrok papírových formulářů, smluv a dokumentů, které neustále a pořád dokola tisknete, kopírujete, skenujete a skartujete, možná se ocitáte někde na pomezí pomyslného spektra dnešní doby.
V rámci administrativní práce se čím dál více od sebe oddělují dva tábory – papírová forma dokumentů a elektronická forma. Neustále se zvyšuje počet institucí a organizací, které postupně přecházejí z papírové vlny do elektronické. Proč je tomu tak? Hlavním důvodem tohoto nevyhnutelného přestupu bude zejména ekologie a úspora času i energie, mnohdy dokonce prostoru v rámci zaměstnání jednotlivých pracovníků.
Papírová forma administrativy nám ukládá neustále ztrácet čas tiskem dokumentů, jejich postupným zpracováváním u kopírky a scanneru a poté samozřejmě jejich likvidací. Velikou roli zde hraje ještě stále doznívající efekt problematiky GDPR, které nám ukládá, abychom trvale nepřechovávali jakékoli dokumenty, které obsahují osobní údaje našich zaměstnanců (zejména těch bývalých zaměstnanců), klientů, dodavatelů nebo jiných osob, které nám své údaje zkrátka poskytují pouze na omezenou dobu.
Postupné promazávání kartotéky a likvidace těchto údajů, nám bohužel značně prodloužila dobu, kterou potřebujeme k práci s jednotlivými papíry. Ať chceme či ne, elektronická forma administrativní agendy nám mnohé usnadní. Jednak si díky ní můžeme jednoduše evidovat, kdy máme které dokumenty smazat z našich systémů, a jednak je samotné smazání a likvidace smluv nebo formulářů mnohem rychlejší – bývá to otázka pár kliknutí.
Uchováváme-li ještě stále v naší kartotéce nepřeberné množství papírů, je potřeba je trvale odstranit, abychom se mohli v tomto směru posunout dále. K tomu můžeme využít firmu zabývající se skartací dokumentů v Praze. Můžeme jim bez obav předat k likvidaci dokumenty v deskách, šanonech nebo v kroužkované vazbě, není potřeba trávit celé dny odstraňováním spon nebo provázků, jako je tomu u manuální skartace. Objednáním jejich služeb ušetříte spoustu času: ekoskart.eu.